پزشکان مشتاق پیشرفتهای جدید در فناوریهای پزشکی هستند، اما به طور کلی، هنگامی که نوبت ابزارهای پیشرفته مانند رسانههای اجتماعی میشود، کمتر تمایل به پذیرفتن آن دارند. اما آیا میدانستید استفاده از شبکه های اجتماعی اولین فعالیت کاربران اینترنت است؟ امروزه برقراری ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی یک فاکتور لازم و ضروری برای حرفه شماست. اگر به دنبال حفظ مراجعین موجود یا جذب بیماران جدید هستید، به یک استراتژی برای استفاده از شبکههای اجتماعی نیاز دارید. دنیای پزشکی دنیای ارتباطات است و بدون استفاده موثر از ابزارهای ارتباطی ادامه فعالیت موفقیت آمیز، آسان نخواهد بود.
اما شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی پزشکان و مراکز درمانی چه میکند؟
در گام اول دیجیتال مارکتینگ پزشکی ویژگیهای یک وب سایت پزشکی خوب را بررسی کردیم. اگرهنوز بخش اول را مطالعه نکردهاید، پیشنهاد میکنم آنرا از
اینجا بخوانید.
با راه اندازی یک پروفایل با نام خود یا مطبتان میتوانید فعالیت در شبکه های اجتماعی را شروع کنید
یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از شبکه های اجتماعی برای پزشکان ساختن جایگاهی در حوزه تخصصیشان است. شما میتوانید خدمات خود را به عنوان پیشگام در شبکه های اجتماعی معرفی کنید و در حالی که دیگر همکارانتان در یک سطح قرار گرفتهاند، شما فرصتی برای گرفتن نقش رهبری و پیشی گرفتن از دیگران را دارید.
تقویت ارتباطات با بیماران باعث میشود وفاداری آنها نسبت به خدمات شما بیشتر شود. شما میتوانید با ارائه مطالب جالب و آموزنده در حوزه تخصصیتان و همچنین با پاسخ دادن به سوالات بیماران انتظار ارتباط طولانیتری با آنها داشته باشید. علاوه بر ارتباطات پزشک و بیمار، مراجعین و بیماران میتوانند از طریق شبکه های اجتماعی پزشکان باهم ارتباط برقرار کنند و از تجارب هم در مورد بیماریهایشان پرس و جو کنند.
رابطه طولانی مدت و بادوام موجب ایجاد یک منبع ارزیابی مثبت میشود و وفاداری مراجعین شما باعث ایجاد تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان میشود.
بازاریابی شبکههای اجتماعی یکی از بهترین و مقرون به صرفهترین کانالهای دیجیتال مارکتینگ است که با حداقل هزینه میتوانید شهرت و آگاهی از برند و خدمات خود را افزایش دهید.
هر پستی که به اشتراک میگذارید، در اختیار شبکهای از کاربران قرار میگیرد؛ کاربرانی که میتوانند به مراجعین شما تبدیل شوند. بنابراین هر چه افراد بیشتری محتواها و یا پروفایل شما را در شبکه های اجتماعی ببینند، مراجعین بیشتری به سمت مطب شما روانه میشوند.
مهمترین فاکتور در شبکه های اجتماعی برای پزشکان برقراری رابطه دو طرفه با بیماران است و این ارتباط دو سویه برگ برنده فعالیت در شبکههای اجتماعی است.بیماران میتوانند پرسشها،نظرات یا حتی پیشنهاداتشان را به پزشکشان انتقال دهند و پزشکان هم میتوانند برای اعلام ساعات کاری یا تخفیفات و تبلیغات به سادگی به مخاطبانشان دسترسی داشته باشند.
فردی را استخدام کنید تا شبکههای اجتماعی تان را مدیریت کند.
منبع:
پذیرش24
درباره این سایت